søndag den 21. december 2014

Som altid, så er der nogle dage, der er bedre end andre.

Der er dage, hvor jeg husker mere, end jeg vil. Hvor tankerne, billederne og lydene dukker op i mit hoved, og jeg mest har lyst til at gemme mig i min seng - men det kan jeg heller ikke, for det er for... smertefuldt, tror jeg, ordet er. Er virkelig nødt til at anskaffe mig en ny seng, selvom det ikke er løsningen, haha.

Der er dage, hvor jeg ikke kan slippe af med billedet af hans ansigt, sidste gang, jeg så ham. Hvor jeg ikke kan slippe af med, hvor skidt han havde det, og hvor... ynkelig, han så ud. Hvor jeg ikke kan lade være med at tænke "Hvorfor sagde jeg ikke noget?", men så kommer jeg i tanke om, at jeg jo bare var en deprimeret, 14-årig pige, der ikke kunne have gjort noget alligevel.

Der er dage, hvor jeg ikke kan slippe følelsen af, at jeg er blevet så ufattelig uretfærdigt behandlet - på måder, der påvirker mig så voldsomt, at mange nok slet ikke ville forstå det. Heldigvis har jeg et par stykker omkring mig, der gør, for de så det ske. 

Der er dage, hvor jeg får så ondt af mig selv. Og de dage er de værste, for jeg nægter at sidde i en offerrolle, og det gør jeg også sjældent efterhånden. Men for satan, hvor er det svært at være "ligeglad" nogle dage. Især de dage, hvor jeg husker. Og husker. Og husker.

Flashbacks'ne er nok det værste ved de dage. De øjeblikke, hvor det hele kommer tilbage i blinkende billeder, og jeg ikke kan stoppe det, for jeg ved ikke hvordan. 

Misforstå mig ikke, der er også rigtig gode dage. Dem er der heldigvis flest af efterhånden. Men for satan, jeg hader disse dage. De her dage, hvor der bare skal én forkert tanke, et forkert ord, eller en forkert bevægelse til, før det hele kommer tilbage. 

Måske er der bare ting, man aldrig kommer over. Måske er der bare ting, man aldrig tilgiver, uanset hvor meget man ved, at man burde. 

Jeg ved, at meget af det handler om, at man skal slutte fred med ens fortid, så den ikke får lov til at ødelægge ens fremtid. Men hvordan FANDEN gør man det? Hvis nogen har nogle tips, så send dem endelig til mig, for jeg er fuldstændig på bar bund omkring det her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar